دستگاه تولید ازن | ازن ژنراتور | ازن زن

شناخت و بررسی انواع دستگاه های صنعتی

دستگاه تولید ازن | ازن ژنراتور | ازن زن

سیستم‌های ازن گازی

سیستم‌های ازن گازی به سیستم‌هایی اطلاق می‌گردد که گاز ازن تولید شده را پس از فرآیند تولید وارد یک محیط گازی می‌کنند، یعنی هدف از تولید این گاز ازن، استفاده کردن آن در محیط‌هایی است که بتوان سطوح یا هوای محیط را پاکسازی کرد. ژنراتورهای ازن گازی را می‌توان در طیف وسیعی از کاربردهای تصفیه هوا و کاهش بو استفاده کرد. در این نوع دستگاه‌ها ازن در هوا به گردش در می‌آید تا آلاینده‌های موجود در هوا و همچنین آلاینده‌هایی که ممکن است روی سطوح در معرض تماس با ازن قرار گرفته باشند، پاکسازی شود. با استفاده از ازن ازن ژنراتور و فرآیند اکسیداسیون آن، می‌توانید بوها و آلاینده‌های موجود در هوا را به طور موثر کاهش دهید یا به طور کامل حذف کنید، البته طبق گفته‌های بالا میزان اثرگذاری دستگاه تولید ازن کاملا به نوع آن و محسبات مورد نیاز در حین خرید سیستم بستگی دارد، زیراکه اگر دستگاه مورد نظر به درستی محاسبه و طراحی شود اما در محیطی مثل شمال ایران، هوای ورودی خود را از هوای محیط دریافت کند، بدون شک این سیستم بازده مورد نظر کارشناس و یا شما را نخواهد داشت و دلیل این موضوع را بالاتر به طور خلاصه و در مقاله منشتره ناب زیست به صورت کامل توضیح داده ایم. فقط توجه داشته باشید که این مقاله تمامی زوایای موضوع راندمان دستگاه تولید ازن را بررسی کرده و فقط به رطوبت هوا بسنده نکرده است.
نکات مهم و ایمنی
ازن ژنراتور

پیروی از دستورالعمل‌ها و مقررات ایمنی سیستم‌های تولید ازن بسیار مهم است. تعمیر بخش الکتریکی ازن‌ساز باید در فضاهای خالی یا توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای خدمات پس از فروش ازن‌ژنراتور مانند سرویس‌کاران ناب زیست انجام شود. توجه داشته باشید که گردش مداوم ازن در سطوح پایین تصفیه فقط باید پس از مشورت با یک متخصص ازن انجام شود. این مشورت‌گیری برای اطمینان از درجه بندی تجهیزات برای استفاده طولانی مدت (طول عمر بالا) و مکانیسم‌های ایمنی مناسب برای حفظ سطح ازن تولید شده در آستانه قابل قبول است.

 

استفاده از ازن ژنراتور در تصفیه آب

یکی از روش‌های تبدیل آب ناپاک به آب آشامیدنی خالص استفاده از تصفیه ازن است. ازن همه باکتری‌ها، ویروس‌ها و آلاینده‌ها را از بین می‌برد، هم مواد آلی و هم غیر آلی را اکسید می‌کند. طعم، بو و رنگ اضافی را از بین می‌برد و بهترین‌ها را ضد‌عفونی می‌کند. هم آب آشامیدنی و هم آب استخر با ازن ژنراتور آب تصفیه می‌شوند. از آن‌جا که ازن دارای ویژگی‌های ضد باکتریایی و طول عمر طولانی است، برای ضد عفونی کردن آب آشامیدنی استفاده می‌شود.
ازن ژنراتور در آب

آب برای برای نوشیدن و آشامیدن از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه تصفیه و ضدعفونی آب بسیار مهم است. کلرزنی محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین روش تصفیه آب است. اگرچه تعدادی عوارض جانبی منفی برای مصرف‌کنندگان دارد. در نتیجه، کلر با فرآیند تصفیه آب ایمن و مطمئن جایگزین شده است. رایج‌ترین روش فیلتراسیون آب امروزه استفاده از دستگاه ازن ساز تصفیه آب و مولد ازن است.

تجهیزات تصفیه آب استخر
ازن ساز

استفاده از پکیج و تجهیزات تصفیه آب از بهترین شیوه‌های زلال‌سازی آب در استخرهای خانگی و عمومی است.

ازن یک ماده شیمیایی اتمی آبی با بوی تند است. ازن بسیار قابل اشتعال است و دارای ظرفیت اکسیداسیون قوی است. این مولکول بسیار واکنش پذیر است و با مولکول های دیگر به سرعت و به راحتی واکنش نشان می دهد. به دلیل گندزدایی بالا و اکسیداسیون قوی، ازن ژنراتور برای گندزدایی و تصفیه آب استفاده می‌شود.

سیستم‌های تزریق ازن به آب

مولدهای ازن آبی سیستم‌هایی هستند که ازن گازی را پس از تولید به آب تزریق می‌کنند. سپس آب ازن دار(WaterZone) می‌تواند برای گندزدایی روی سطوح اعمال شود یا در سیستم‌های آبی به گردش در آید. کاربردهای آن از گندزدایی مواد غذایی گرفته تا فرآیندهای تمیزکاری در محل (CIP) و تصفیه فاضلاب ادامه دارد، به نوعی که می‌توان گفت که کاربردهای آن تقریباً بی‌پایان هستند.

در مقایسه با روش‌هایی مانند ضدعفونی با کلر یا UV، ازن در از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها مؤثرتر است، در حالی که نسبت به سایر روش‌ها به زمان تماس بسیار کمی نیاز دارد، بنابراین زمان کلی پاکسازی آلودگی را کاهش می‌دهد و به طور همزمان هیچ گونه باقی‌مانده شیمیایی باقی نمی‌گذارد. همچنین به دلیل پتانسیل اکسیداسیون بالا، ازن به طور موثر میکروب‌ها و ویروس‌ها را تجزیه می‌کند و باعث پارگی غشای سلولی و تجزیه اجزای زیست مولکولی ضروری می‌شود که این روش خود سبب می‌شود هیچ باقیمانده یا ماده اضافی دیگری باقی نماند. همچنین این باعث می‌شود آب تمیز و عاری از میکروب‌ها و ویروس‌ها گردد.
معیار انتخاب ازن ژنراتور

یک معیار مهم برای بسیاری از کاربردهای تصفیه آب این است که هیچ محصول جانبی مضر ناشی از استفاده سیستم پاک کننده آلودگی در روش و سیستم وجود نداشته باشد. با بکارگیری روش از بین بردن مواد مضر به کمک تجزیه غشای سلولی توسط ازن، در واقع به صورت کامل این امر صورت می‌گیرد و از طرفی پس از استفاده شدن آن به اکسیژن که عنصری بی‌ضرر است باز می‌گردد. تصفیه ازن همچنین از رشد مجدد میکروارگانیسم‌ها جلوگیری می کند زیرا تمامی غشای سلولی آنها را از بین برده و قابلیت تولید مثل نیز در این میان از بین می‌رود، مشروط بر اینکه فرآیندهای دیگر ذرات موجود در فاضلاب را کاهش دهند و از عدم وجود آلاینده و ذرات اطمینان کامل را حاصل نمایند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.